top of page
  • Writer's pictureRareș-Andrei Dinu

One Week In The Library: Mai mult decât te aștepți


Îmi este greu să clasific One Week In The Library. Este o bandă desenată, da, dar este mult mai mult de atât. Este oarecum un roman grafic, dar nu tocmai. Aduce pe alături cu o poezie vizuală, însă nici această definiție nu i-ar face dreptate. Așa că am să apelez la descrierea de pe coperta a patra și să spun că este o nuvelă grafică experimentală.

Am cumpărat One Week in the Library acum destul de mult timp, nu mai știu exact de unde. Din motive ce mă depășesc, am ezitat o perioadă să mă apuc de ea. Probabil pentru că mereu găseam ceva ce mă atrăgea mai mult. Când în sfârșit m-am apucat de ea, am citit câteva pagini și am lăsat-o. M-am reapucat de ea săptămâna această și nu pot să cred că de atâtea ori am refuzat să citesc așa o minune.


Acțiunea este secționată într-un fel de „capitole”, sub forma zilelor unei săptămâni. Aceasta îl are în centrul său pe Bibliotecar, care servește și drept narator, singurul om din Biblioteca în care conviețuiesc toate poveștile spuse vreodată. La început nu știm prea multe naratorul nostru personaj, însă aflăm tot mai multe despre acest tărâm bizar, infinit și magic al cărților. La început, întâmplările nu par să se lege prea mult și poți avea impresia că lucrurile par a fi lipsite de sens doar de dragul artei. Însă odată ce ajungi la jumătatea săptămânii și naratorul începe să contemple la identitatea și liberatea sa, lucrurile încep să fie cu adevărat interesante. Nu vreau să vă spun prea multe despre ceea ce se întâmplă, pentru că surprizele se țin lanț. Vă spun doar că la final totul se leagă într-un fel care este în același timp evident și surprinzător.



Scenariul scris de W. Maxwell Prince este unul lejer și aerat, croind un fir narativ ce reușește cumva să fie și simplu și complex. Are sens ce spun? Nici eu nu știu sincer. Dar, într-un fel, tocmai asta este ideea. Desenele conturate de John Amor și colorate de Kathryn Layno sunt accestibile și cititorilor neobișnuiți cu banda desenată. Acestea colaborează armonios cu textul, jucându-se cu cadrele și paginile, utlizând o sumedenie de trucuri inedite cu artificii specifice mediului benzii desenate.



One Week in the Library este un roman grafic pe care îl recomand oricui, chiar și celor ce nu consumă în mod normal bandă desenată. Pentru că îți ia foarte puțin să o citești și pentru că, mai presus de toate, este o carte. Este o carte ciudată ce prinde viață în mâinile cititorului. Este o carte dedicată iubitorilor de lectură și este o scrisoare de dragoste adresată tuturor poveștilor ce au fost vreodată spuse.



Spor la lectură :)

0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page