top of page
  • Writer's pictureRareș-Andrei Dinu

Orice ar mai putea însemna împreună

We were together. I forget the rest.

- Walt Whitman


De când cu pandemia de COVID-19 și toată distanțarea socială care a venit odată cu ea, am ajuns să mă gândesc tot mai mult la ce înseamnă împreună. La ce înseamnă colectiv. La potențialul inimaginabil pe care îl pot atinge oamenii atunci când sunt... împreună. Și mă uit la ce întâmplă astăzi. Cu riscul de a deveni puțin melodramatic, am decis să scriu despre asta.


Nu am încurajat niciodată instinctul de turmă. Mă consider o persoană individualistă. Și cu toate astea, sunt conștient că cel mai mult în viața asta am crescut nu singur în lumea mea, ci făcând parte din diverse comunități. Găsindu-mi un loc în comunitățile respective, învățând câte ceva de la toți cei din jur și, de multe ori, lucrând împreună cu aceștia pentru atingerea unui obiectiv comun. Iar momentele în care am privit alături de ei acel obiectiv îndeplinit sunt și vor rămâne cu siguranță unele dintre cele mai dulci amintiri.


S-ar putea spune că trăim într-o perioadă în care acest „împreună” pare a fi aproape imposibil de atins, fiind siliți de amenințarea pandemiei să ne depărtăm unii de alții, să ne izolăm în casele noastre și să evităm contactele. Au trecut zile întregi de când nu am atins o altă persoană.


Cu toate astea, încăpățânarea speciei umane persistă. Virusul ne-o fi depărtat fizic, însă social ne-a apropiat mai mult ca niciodată.

În timp ce autoritățile de pe tot globul se luptă cu pandemia, o altă luptă se desfășoară în paralel. Lupta pentru a găsi o nouă normalitate. Cu ingeniozitate și mult ajutor din partea internetului, am descoperit noi moduri de a fi „împreună”.


Profesori de pretutindeni apelează la metode alternative de învățământ, ajutați de multe ori de părinții ce stau acasă și dedică mult mai mult timp decât de obicei copiiilor.

Companii de toate felurile își adaptează serviciile pentru a fi mai accesibile și mai de ajutor în perioada de izolare, de la extensii de watch-party pentru Netflix și până la extinderea orelor de livrat mâncare.

Teatre și opere din toată lumea difuzează spectacole prin livestream sau pun la dispoziție gratuit înregistrări cu spectacole mai vechi.

Toate acestea și multe altele doar se adaugă unei sumedenii de metode de conexiune pe care le aveam deja.

Chat-uri de WhatsApp și Facebook, challange-uri de Instagram și chiar și canale de Discord create special ca support-group-uri de pandemie. Este 2020 și comunicăm constant pe toate căile disponibile.


Comunitățile rezistă. Și nicio pandemie nu ne poate lua asta.

Pentru că vom rămâne orice ar fi împreună.




0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page